Startsida

(Senast uppdaterad 26 Maj 2014

Tussilagons kaningård firar år 2014 8 år med teddyvädur, resp 6 år med dvärgvädur rex!

Här på Tussilagons kaningård i Stockholm/Uppsala föder vi upp teddyvädur och dvärgvädur rex med 1-2 kullar per hona och år. Det är alltså ingen stor uppfödning utan vi siktar på kvalité före kvantité. Vi är medlemar i Sveriges Kaninavelsföreningars Riksförbund och har uppfödarnummer L45. År 2009 gick vi även Jordbrukets kurs i "handel med kaniner avsedda för sällskap och hobby" med godkänt resultat. 

Jag som står bakom uppfödningen heter Louise Johansson. Det stora målet med min avel är att arbeta med teddyvädur/dvärgvädur angora, och förbättra päls och kropp på dvärgvädur rex. Vilket är anledningen till att jag startade och är ansvarig för teddyvädur i Teddyklubben (se "Länkar till vänster).

Om ni inte hittar den informationen ni är ute efter på den här hemsidan är ni varmt välkommna att ringa eller maila mig. Min E-mail och mitt telefonnummer finns under "information" till vänster.


Självklart har jag copyright på hemsidan, dvs. ALLT som lämnar denna sida, vare sig det är design, text eller bilder polisanmäls.

RSS 2.0